ההיסטוריה של עוגיות המזל

כיום, אנו נתקלים בעוגיות מזל במגוון מקומות: אירועים עסקיים וכנסים בהם חברות משווקות את מוצריהן באמצעות עוגיות מזל עם מסרים מסוימים, מסעדות שמנסות לחקות את המסעדות הסיניות השונות ואפילו בסופרים השונים ברחבי המדינה שמאפשרים למארחים ליצור חוויה נפלאה. איך למעשה הפכו עוגיות המזל לטרנד כל כך מעניין?

למעשה, ישנן כל מיני קונספירציות וגרסאות שונות לגבי הראשונים שהחלו עם עוגיות המזל. גרסה אחת טוענת כי עוגיות המזל החלו בשנת 1914 בסן פרנסיסקו בקרב הקהילות הסיניות הגדולות שהתיישבו בארה"ב. גרסה זו טוענת כי ארכיטקט בשם "מיקוטו הייגוטה", נהג לחלק יחד עם ביתו הקטנה עוגיות למבקרים בקהילות הסיניות שבארה"ב אשר בתוך כל עוגייה שחולקה נכתב "תודה שביקרתם בגני".

גרסה נוספת טוענת כי עוגיות מזל הן פרי יוזמתו של דייויד יאנג, שהיה אופה ממחוז קטנטן סמוך ללוס אנג'לס אשר יסד חברת נודלס הונקונגית ובשנת הגירה המונית למערב ארה"ב כשלרבים לא הייתה עבודה ופרנסה, נהג דיויד יאנג לחלק עוגיות מזל יחד עם החשבון במסעדתו כשבתוכן פסוקים מהתנ"ך שנועדו לתת תקווה ועצות טובות לאזרחים.

מלחמת הגרסאות של עוגיות המזל

מלחמת הגרסאות בנוגע לעוגיות המזל עלתה מדרגה כאשר הדיון בנוגע לעיר המוצא של עוגיות המזל הגיע אפילו לבית משפט בשנת 1983 ובעקבות הדיון נוצרה מעין "מלחמה" בין הערים. בסופו של דבר בפסיקה נקבע כי עיר המוצא של העוגיות היא סן פרנסיסקו.

כיום, כמעט בכל מסעדה סינית שתבקרו ברחבי ארצות הברית, יכבדו אתכם בעוגיות מזל סיניות. במרבית המסעדות עוגיות המזל הפכו לטקס בפני עצמו ורבים מאמינים בחזיון שרשום בתוך עוגיית המזל היבשה.

עוגיות המזל הפכו למסורתיות גם מחוץ לרחבי ארה"ב ולמעשה חדרו גם לעולם השיווק והמכירות ברחבי העולם. כיום, עוגיות המזל משמשות כאמצעי קידום מכירות וחברות רבות מכניסות סלוגנים, מבצעים ומסרים שיווקיים בתוך עוגיות המזל.

אתם מוזמנים לגלוש באתר האינטרנט שלנו ולהתרשם ממגוון עוגיות המזל שאנו מוכרים. תוכלו להפוך את המנהג הסיני לאמצעי שיווק נפלא עבור המוצרים והשירותים שאתם מציעים ללקוחותיכם.